Top Social

Wild Horses

Saturday, May 29, 2010
Sophie: "Why you so informed haha I don't even know who they are why are you still up why does mcgriddles suck why is the moon round why is ____ a dick wtf does dashboard confessionals mean wouldn't dashboard confessions be better"
Darrell: "Huh? Are you drunk?"
Sophie: "Drunk on LoVEeeEeeE eye rollll. Sheesh if I were drunk I wouldn't be able to type anything that lucid (and highly insightful) (philosophie). I just had mcgriddles after 1 year and now I remember why I thought they sucked."
Darrell: "You poor sleep deprived child spouting nonsense. Dashboard is the mainpage of blogger don't believe go check. Does it make sense now... Confessions from your blog. Some band name huh."

Wtf. Stunned. Darrell takes lameness to an all-new level.
By the way, Dashboard Confessionals is a band, in case some readers have insanely obscure music tastes. That or they are from the Stone Age/GenX (hi mom).

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
With nothing better to do so we went into some anime/manga/toy shop and Alaric made me try on the retarded cosplay uniforms.

Board Games Session x2; guess I'm not cut out for the property market (Monopoly), but hold great potential for settlement planning/lord/king/supreme ruler (Settlers of Catan). Did I mention that I carry a deck of cards around with me in my bag? Anytime anyone wants to play Bridge, ta-daaaah! I whip out my deck of cards. What, tissue? A plaster? Money? No, but I have a deck of cards!

All right, my mom will be back in roughly 3 days. So I've 3 days to throw a wild party/redecorate the house/do whatever parents always expect their dumb teenage offspring to do. Sorry I've no time to do any of that, because I took on the gargantuan task of re-landscaping my farm (again) (again).

By the way it's great that I know quite a few Facebook passwords of my friends, because then I can send myself stuff. Okay bye I've to go click some Farmville link now to help Alaric capture a wild mustang. OWTZ.

P.S. Haha just mentioning that a few days ago I saw Ris Low at Spize (River Valley), and tweeted about her. (Something along the lines of ew, ew and ew) (In case you didn't catch it the first time, it was ew). I mean I blogged about her once and her atrocious English/vile need for attention. Anyway, she just started following me on Twitter. Wtf hahaha. Awkward.

meow meow meow

Thursday, May 27, 2010
Sophie: "Omg let's go kite flying!"
Darrell: "I may have gotten Twitter but I'm not gay."
Gus: "Dude didn't we already go kite flying that time?"

HAHAHA. By the way since getting Twitter Darrell (@dokkaitteyo) has been insanely active on it. Alaric is @rekanise, which is him trying to act all cool and ghetto. @sophiewillocq is so totally safe because nobody can laugh at me for being anything other than boring and mildly self-obsessed. @frenchloaf is just Errol being lame. Everyone else is normal (i.e. their names) like @tybj (Jeannie) @chloelyf (Chloe) @shaun_ngtc (Shaun). Oh yeah @addiephant Addie acting cute. One more to the list.

Photobucket

Photobucket
Me acting pseudo "lj-celeb" (haha I did not come up with this)/wannabe fashion blogger. Quite fail.

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Sherry's stupid peacock ring cost like $30+. My new F21 cross connector ring.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
?

Photobucket
??

Photobucket
Hahahahahaha.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Checked out the new Helix bridge near Esplanade with Sherry. I found it only mildly interesting because it consisted mostly of about a zillion losers armed with DSLRs, one enterprising ice-cream vendor and bundles of fatass tourists that never manage to walk more than half the length of the bridge. (Not like we did either, but whatever.)

Watched Shrek 4 in 3D after with Alawikieee. Just kidding, we're not at the gay-terms-of-endearment stage yet. Was never big on gayass names anyway, unlike someone. (Just a hint but her name starts with H and ends with azel.) ~*Nickiepoodie*~
Quite true that Shrek 4 was only so-so, I didn't think it was bad but it was only passable. "Cat-astrophe! Ri-donkey-lous!"

Anyone remember the book The Animorphs by K. A. Applegate? Omg I can even remember her name cause I used to love reading those books haha. And The Remnants too!
So last night I dreamt I could turn into a cat, Shaun a bear and Darrell a goat. There were some others but as it is with dreams... But anyway because we were all really new at being Animorphs we had to hide each time one of us was gonna morph in case of loss of control. (Kinda lame, how dangerous would a Darrell-goat be?)

Photobucket

Alaric said if I was an animal he really would imagine me to be a cat, and that I even look like one sometimes (? haha). If I could morph I'd choose to be a tiger or some other animal from the Big Cats family! They're so cute and cuddly but still really powerful and graceful.

Alaric just made me sweet corn (why's it called sweet corn when it's salt+butter and tastes salty -duh- ?), SophieKat owtz!

sparkly @_@

Monday, May 24, 2010
Photobucket
Bought something online the other day (stop asking me where I shop online cause I refuse to do free advertising for these bloody rich blogshops haha), and the package came wrapped like this. Pretty cute!

Dropped by Zouk for a short while (left before 2am) on Friday:
Photobucket

Photobucket
Teehee I am so tall with heels. Not as if I'm not already taller than them WITHOUT heels. But now I'm even taller!

Photobucket
$3 heels I bought in Hong Kong/Shenzhen (meaning I took train to Shenzhen while holidaying in Hong Kong), first time wearing them out. They're one size too small (they're eur36) but who cares when it's only $3! Still wearable!

Prawning the other day:
(When I say prawning I mean watching other people willing to pay $30 for prawns they have to catch, cook and peel themselves.) (Geez with $30 I can buy 6 of Mcdonald's Student Meals)
Photobucket
BIGASS PRAWN!!!

Photobucket

Photobucket
Errol's friend pulling off the prawn's pincers )': omg feel so sad for it! It's just a prawn, but that prawn totally would feel it. I will die in the wilderness I can't eat/kill anything I see alive first.

This is me bored (and with Photoshop + some sparkly images):
Photobucket

Photobucket

This is Alaric dedicated and Darrell exasperated:
Photobucket
~ AND I WAS LIKE BABY BABY BABY BABY OOOHHH~ Justin Bieber! ♥
~ Let me tell you what you're missing -> pAradIse ~ (hahahaha so gay but I love this part in his song. So hilarious)

Planning a trip is so hard, so much time spent Googling flights, trains, hotels, reviews etc. HI ALL, I should be going to London + Paris! (And south of France) In total I'll be gone for a month )': will miss Singapore )':
Everything's quite confirmed, but productivity was never my forte so when I say quite confirmed I mean that not a single thing has been booked haha.

Need to leave the house at 7.30am tomorrow to send my mom to the airport. She's going to Taiwan for a week, car will be free for me! ~woohoo~
Should I go for dance practice tomorrow? Have not attended a single one since holidays started. So lazy. Maybe movie marathon at night, heard Shrek 4 sucked. Feedback anyone?

Alaric

Friday, May 21, 2010
Alaric and I first met because of my friend Christina. I've known Christina since Sec1 when I sat in front of her in class (St Marg's). She left after Sec2 for NJC's IP; but we still talked a bit in between because of mutual friends and French class. We both wound up at FASS so I hung out with her sometimes.

Christina: "If a guy asks you about your clothes, is he gay??"
Sophie: "Not necessarily, sometimes guys ask where I got my ring or top or whatever from."
Christina: "Yeah but this guy knew my shorts were from Y-3! Like he knows about Yohji Yamamoto and all."
Sophie: "Okay yeah that's a little weird."

If you haven't guessed it, that guy turned out to be Alaric, who was in her Japanese Studies tutorial (do not take it, it's a terribly difficult module to handle). Oh yeah obviously Alaric is not gay.

So one Tuesday when my other friends were all absent/in class, I called Christina and asked where she was. She was in the library, so I went there to kill time with her till Rebecca could have lunch with me.
Alaric came a short while after because she had baked cookies and he wanted some. (Btw her cookies were quite nice)
This is random but I can remember exactly what I was wearing that day. I remember that I had woken up late and didn't have time to wash my hair so I had pinned up my fringe.

Anyway so we were introduced, small talk about school and etc. Christina makes jokes about how I have so few friends I have no one to eat with. When it was time to go the 3 of us (Christina, Alaric and I) walked back towards the canteen, with Christina parting ways first to go for her class. Alaric had class and I was going to meet Rebecca for lunch.

Leaving only the two of us, Alaric says he doesn't know many people in school either, so maybe we could meet for lunch sometime?
I smiled and said yeah sure! And promptly turned around and walked away without another word.

Hahahahahaha BAM! to his ego.

I honestly don't know why I did that. I think at that time I was just too busy thinking about food+Rebecca.
Anyway so I eventually add him on Facebook (hahahaha). My BBM pin is on my Facebook profile and lo and behold! He adds me.

I sms Erika:
Heehee Alaric added me on BBM! But he hasn't messaged me ):
And a short while later I sms her again:
Okay scratch that, he just BBM-ed me hahaha ^^

I remember at that time my BBM status was- "Do you like raisins? How about a date?" (I'm sorry I thought it was a funny pick-up line!) (Saw it in one of Errol's iPhone apps) Alaric starts convo asking about it (: I didn't have a crush on him or whatever at that point, but I did think he was kinda cute?

Basically we started hanging out more with Christina and the rest having to study for exams, and he got to meet Errol & Hazel too if they came to study with me.

Photobucket

So as they say, the rest is history! (Haha "You and me, let's make history" - "I want to learn all about your biology" - "Let me explore your geography" - "It's all about our chemistry") (I can't think of anymore!)

Photobucket
Our first (and only) Skype convo.

Photobucket

Photobucket
Btw only the girls (Hazel & Christina) semi-noticed anything. Errol remained oblivious right up till the end hahaha.

Photobucket
Act cute face.

Photobucket

AND LOOK:
Photobucket
WOOHOO!!!

Sophlaric (hahaha)

Monday, May 17, 2010
BBM chat group with Addie, Jeannie & Chloe:
sophieberry- Hi everyone I have an announcement to make!

Photobucket

Haha my BBM name really is sophieberry. Anyway Alaric brought me for a picnic at Botanic Gardens. He pulled out of a picnic basket potato salad, pasta salad, fried chicken and cocktail sausages (he cooked everything, clearly he will be the stay-at-home househusband) and... flowers!
We didn't take any pictures at the picnic and stayed only an hour plus cause it was getting dark (my fault, I woke up late).

Photobucket
He said he wasn't sure what kind of flowers I liked. He even searched "flowers" on my blog to see if I had ever mentioned anything (I hadn't).
Alaric: "But I saw in a post that your mom gave you lilies so I thought maybe that was your favourite flower?"
Sophie: "My mom's name is Lily."
I really don't have a flower preference anyway, I think lilies/roses are pretty safe. Anyway the bouquet is so pretty!

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Haha Alaric's dog, Angel. We forgot to bring her for the picnic, she's super cute and lively. Okay I don't really like cocker spaniels but Angel is so friendly! Like she barks if you come home and haven't pet her haha. She likes hugs and will paw you asking for more.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
She has a chair that she always sleeps on in Alaric's room.

Photobucket
(geek)

Photobucket

Went down to Sam's house after:
Photobucket
Awesome balloons omg!

Photobucket

Photobucket
It's all made up of photos, looks pretty cool!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

So... now I have a boyfwen. I know it's actually quite a short while since we started hanging out and all but it feels like ages! Will talk about how we met and etc another time. (This is so loser, but I was bored the other day and actually wrote that post out in advance).

Sigh still having the flu. Watched The Back-up Plan (the Jennifer Lopez one) the other day, was not too bad. Haha major gross scenes of women giving birth.

Alright bye!